Monday, December 20, 2010

fate is fate?

Fate atau takdir tu sesuatu yang meant to be. But then, do we have choices to override it?
Sebenarnya kita tak tahu apa takdir kita melainkan setelah ianya berlaku dan telah dapat difahami seluruhnya. Misalnya kita ditakdirkan dapat anak kembar 3 tapi susah nak dapat..kena tunggu selepas 10 tahun. Then, after 5 years of trying, kita belum tahu lagi takdir tadi, we can say my fate is with no child at all.
Memang kita takkan tahu what's in store for us. Some people might find life so easy and by the book, their fate is like as written in a book of life stages, so they know what to expect in advance. Not an adventerous life eh?
If you are one of those with buckets of anonymous fate, buckle up your seat and enjoy your ride!
Tak guna nak dikeluhkan..hadap saja lah..always believe in blessings in DISGUISE.
Logically, you are much more equipped with knowledge and experiene, so you are SMART and MATURED!
Mungkin kita belum cukup bijak dan matang untuk menghadapi sesuatu tu, makanya Allah lebih pandai mengatur jalan-jalan yang dapat mematangkan kita terlebih dahulu.
Same thing is different at different angle, mungkin ada orang diberi mudah untuk diuji kesabarannya dengan apa yang diberi,..ada yang tidak diberi kerana mahu diuji kesabarannya dengan apa yang tidak diberi..cant expect ujian yang sama untuk semua orang kan? Bukan SPM!

So if you think you already know what's in store for you, think again.
Enjoy setakat apa yang ada, Adventure to fight for more, Never give up..last but not least, Open your heart to your fate, when it is already fated! Semoga Allah Merahmati jiwa-jiwa yang redha setelah gigih bertempur!

No comments:

Post a Comment