Wednesday, May 16, 2012

KISAH HATI

Kisah hati aku seorang wanita, lebih tepat lagi seorang isteri.


Dulu, aku bukanlah tak boleh berdikari, tak biasa menyendiri, tetapi hadirnya seorang yang bernama suami
mengubah aku menjadi sebaliknya. Terasa sukar untuk aku kembali berdikari bila keadaan memaksa.


Tambahan pula 44 hari lamanya...kalau dalam pantang tu dah pun selesai :(
Sedangkan 2-3 hari pun hati meronta-ronta.


Ketahuilah...walaupun tika hadirmu mungkin kau tak merasai sepertinya, aku goyah tanpamu.


Aku memikir tentang makanmu, tidurmu, jagamu, tambahan pula di bumi asing...ku tahu bukan budak kecil yang aku nak bimbangkan namun itulah kisah hatiku.


Tambahan lagi, kini kisah hati aku dan si kecil...dia bisa menyelami hatiku, aku mesti tenang dan ceria agar dia tidak turut berduka tanpamu.

Aku harus tabah dan kuat menjadi aku yang dulu, walaupun mungkin kau tak merasai seperti yang aku luahkan...aku tidak membohongi hatiku.

Aku tidak berdusta dengan air mataku yang tumpah dari hatiku.

Ya Allah, ku mohon permudahkanlah urusan kami walaupun kami terpisah jauh, jadikanlah ini perpisahan yang sementara, berkatilah ia, rahmatilah pertemuan kami semula....hanya padaMu ku sandarkan harapan dan ku pohon kekuatan.


            image from Yahoo

No comments:

Post a Comment